Trött men glad

Gick min sista schemalagda dag igår. Vaknade upp helt utslagen idag. Att jag alltid ska behöva bli såhär när jag slappnar av! Aja, det går nog över snart, den här förbaskade mattheten och småfebern.

Riktigt mysig dag igår i alla fall. Fick verkligen känna på hur omtyckt jag är på jobbet, av både personalen och de boende. Fick höra av en 93-årig dam att hon älskade mig (som tur var tycker jag otroligt bra om henne också, så jag kunde återgälda känslorna), och så fick jag en blomma ur några av personalen. Jag blev så rörd och ångrade att jag inte hade bakat något gott eller köpt en liten blomma. Men får väl ta igen det i höst, tror inte att någon har något emot att ringa mig om det krisar. Hoppas på att få återkomma snart.. skönt det är att trivas på jobbet!

Det är svårt att planera sina dagar nu när man inte vet om någon ringer klockan sju på morgonen och ber att man kommer och jobbar. Men det ska nog gå, jag är ju ändå inte så mycket för att vara uppe sent och ränna om nätterna. Man kommer nog in det. Tills vidare får jag nöja mig med att göra planer samma dag. Hoppas i alla fall på att jag ska kunna (och orka!) träffa mina töser i veckan, nu när vi alla är hemma samtidigt (:






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0