Ge mig julgodis. Nu.



Om inte den här bilden får en att längta efter julen, då vet jag inte vad som ska göra det. Det var många år sedan som jag längtade så efter julen, och var så uppfylld av julkänsla. En stor anledning till det är nog snön, men vi ska inte glömma att jag i år tillbringar mina dagar med förskolebarn. Luften är verkligen fylld av förväntan där..

Och åh, det bästa är ju alla julsånger som man får sjunga. På en mer barnvänlig nivå (eller överhuvudtaget tror jag förresten, när jag tänker efter) är den här låten min favorit:

En liten gris av marsipan jag fått av mor.
Jag undrar just, jag undrar just när den blir stor.
Den blir nog stor till nästa jul, min gris av marsipan.
Om jag den göder riktigt bra blir den nog störst i stan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0