Klädångest

Jag drömde en mardröm inatt. Ni vet en sån där mardröm som aldrig verkar vilja ta slut, som tvärtom bara stegras. Den var av varianten "nej, jag hinner inte med det jag ska göra och det kommer bara närmare". Fast det handlade om kläder. Jag hade sådan klädångest att jag lika gärna hade kunnat vara den galna flickvännen från youtube-klippet. (Jag kan helt relatera till att hon flippar ur, jag känner ofta så själv.. även om jag inte visar det fullt lika mycket som hon gjorde).

I vilket fall som helst så rotade jag igenom hela min garderob utan att hitta något som var bra. Allt var bara fult och jag passade inte i något, och jag ville bara därifrån men jag var ju tvungen att hitta något som var snyggt. Gah, hemskt.

Så idag, när helgfebern har satt in och jag är täppt som bara den i näsan och inte orkar göra något särskilt, så tänker jag ha lite modevisning, med bara mig själv som publik. Jag tänker slänga på mig några snygga sommaroutfits, mina vita snyggskor, och bara njuta av att känna mig lite snygg mitt i allt det fula och trötta. Visst låter det som en bra plan? Hoppas att det fungerar också..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0