One nörd coming up!

Det ser ut som om det blir en något mer organiserad vår än vad hösten har varit. Den här veckan, idag faktiskt, kom antagningsbeskedet för vårens kurser. Och ja, tro det eller ej, men jag kom in. Så om jag inte hinner ändra mig, så är det jag som läser Allmän språkvetenskap nu i vår. En riktigt intressant kurs, låter det som!

Fyra delkurser ingår: Språket, individen och samhället; Språkets struktur och funktion, Fonetik, fonologi och grafonomi och Semantik. Det låter kanske inte så kul, men jag tycker verkligen att det är intressanta grejer det här! Förhoppningsvis är kurserna minst lika roliga som de låter. Ser nog mest fram emot.. hmm.. jag vet faktiskt inte. De olika delkurserna låter roliga allihopa, på olika sätt. I vilket fall som helst så ser jag fram emot det!

Men jag har insett att jag behöver stärka min kunskap lite först.. jag är sämst på svenk grammatik. Har aldrig riktigt lärt mig satsdelar, ordklasser, och sådant. Min akilleshäl skulle man kunna säga! Men det tänker jag skylla på lärarna.. en del. Aja, lite förplugg får det väl bli!

Tänk att man ska komma på att man saknat skolan, trots allt. Det är ju ändå där jag glänser, även om jag får många komplimanger för det jobb jag gör nu också. Men nu när det är en så rolig kurs som väntar, då längtar jag!


Glad tjej som precis fått sina superfina slutbetyg!

Kommentarer
Postat av: Karin

Grattis där! Dina delkurser verkar lovande tycker jag, tom. bättre än mina. Fonetiken tyckte jag var rätt trist men det kan nog kännas mer meningsfullt om man tänker sig att jobba med sånt. Bra idé att repetera grammatik. Det går att fixa kursen med bra betyg utan att ha mer än gymnasiekunskaper (jag vet fortfarande inte vad kasus är för något..) men det är nog roligare ju mer man kan.



Jag kommer hem i mellandagarna, då får vi ses! Vad gör du på nyår?



Kram

2010-12-10 @ 12:55:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0