Tandvärk..

Jag är inte på topp idag. But then again, när är jag någonsin det? Idag är jag i vilket fall som helst risig på flera sätt - dels snuvig som bara den, dels tandvärk. Aj! Ringde idag och fick tid imorgon, så att de kan se vad tusan som gör så ont! Tanden tänker jag plocka bort så snart de har tid, tyvärr hade de ingen så lång tid imorgon. Men eftersom det är tanden från helvetet som vi pratar om här, en visdomstand som sitter snett och skaver in i kinden, och som aldrig går att få ren, så är jag tacksam för att få bort den någon gång, snart.



Och förresten, helt plötsligt är det den 20:e december. Har gått och haft julstämning hela december, men nu kommer julafton och överraskar ändå. Hur konstigt är inte det? Det är ju bara en dag som vi (min familj åtminstone) firar, och så går vi ändå och bygger upp så mycket förväntningar innan. Men det känns som om det blir en bra jul ändå.

Nu är det hög tid att slå in julklappar. Kanske att jag kidnappar lite av julgodiset som jag och min hemkomna syster gjorde igår.. chokladdoppade marsipanbollar och ännu en liknande sammansättning, men fylld med nougat. Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0