Komplex som föds redan när man är liten

Sitter och kikar på Spanglish, en riktigt bra film. Men så hemskt är det att se hur mamman ständigt försöker förändra sin dotter. Hur hon köper för små kläder för att "motivera" dottern att gå ner i vikt, inte uppskattar henne utan istället skämmer bort hushållerskans vackra och smala dotter. Hur kan en mamma bete sig så mot sitt barn? Hur kan man inte älska sitt barn villkorslöst? Hua, när jag får barn ska de få veta varje dag hur unika och älskade och perfekta de är!

Ursäkta, blir lite upprörd.

Funderar också på varför det är så svårt att älska sig själv villkorslöst. Jag övar varje dag, på att se hur perfekt jag är. Men tusan, det är svårt, för man blir programmerad till att se felen i sig själv. Även om ingen annan ser dem. Så jag har på sistone börjat trotsa mina "fel" och köpa kläder som framhäver (eller formar snyggt i alla fall) de områden som jag egentligen skäms över. Jobbar på att sluta skämmas. I'm getting there.



Kände mig faktiskt ganska snygg idag.


/HM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0