Kär i second hand!

Skulle en sväng till Borås idag med mamma för att kika på tyg och mönster till min balklänning. Åkte hemifrån vid tio.. och kom hem vid sex! Gah! Jag är helt slut i huvudet!

Hittade dock en massa saker, som jag egentligen inte skulle ha såklart, haha. Inget tyg, men ett mönster som såg ut nästan exakt som den balklänning som jag skissade upp att jag ville ha (man måste ju veta vad man letar efter). Så himla fin! Dock hittade vi inte rätta tyget, och mamma vill inte köpa mönstret innan vi gjort det. Attans. Keep on looking. Om någon springer på ett magiskt smaragdgrönt tyg, säg till!

Däremot trillade jag in på KappAhl, där jag hittade ett linne, Veromoda där jag hittade snygg jeansjacka, och sedan.. så trillade jag in på Emmaus.

Har inte varit på Emmaus i Borås förut, men herregud, sicken härlig affär! De hade en retrohörna, där jag plockade upp minst tio plagg som jag ville ha! Fast i slutänden blev det bara tre plagg (höll på att bli fyra, men jag kunde inte med. Ledsen dock att behöva skiljas från den fina tröjan. Goosig!). Det blev en blå skepparkavaj, en rutig skjorta med lite krås (?) och en rosa fiiin tröja. (Mina inköp på Emmaus, för tre saker, blev bara 365 kr. Fynd!) Second hand är bra! Dels kan man fynda riktigt ordentligt, dels är det miljövänligt. Återvinning! Billigt, bra, snyggt, trendigt - varför handlar inte alla second hand?

Ska visa alla grejer sen när jag orkar, men drog på mig lite feber av en heldag. Ska lägga mig på soffan nu och surpla soppa. Och se på tv. Bra grej.

/HM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0