I still got it!

Fortfarande helt insnöad i jobbet, men jag trivs väldigt bra med både de gamla och de andra anställda så resten av sommaren ska förhoppningsvis gå galant. Förra veckan hade jag dock min sköna vecka - bara två dagars jobb! Det vackra vädret höll i sig, så jag följde med pojkvännens familj ut till havs och seglade för första gången i mitt liv! Sjösjuk blev jag, men det gick över snabbt när masten föll. Hrm, ja, ni läste rätt. Som tur var blev ingen skadad och de seglarkunniga kunde få in båten i hamnen på Vrångö med hjälp av motorn. Lite dramatiskt blev det allt där, men resten av resan bjöd bara på sol och mys, så får väl vara nöjd ändå (: dröjer nog dock ett tag innan ni ser mig i en segelbåt igen!

http://www.bizzbook.com/hamnen/bilder/sol/segelbat.jpg

Håller på så smått att börja lära mig att utnyttja eftermiddagarna efter att jag har jobbat. Är nästan alltid slut då, men min att-göra-när-jag-har-tid-lista är lite väl lång, så jag har börjat beta av punkterna. Igår tog jag ett steg mot att bestämma vad jag ska göra i höst och tackade ja till tre kurser; en kvällskurs i franska, en kurs om latin och en om språkvetenskap. Får se senare om jag faktiskt ska läsa någon av dem, men jag håller mina möjligheter öppna i alla fall. Sedan bestämde jag även att det inte blir någon utlandsresa i höst, i alla fall inte själv. En myssemester tackar man ju aldrig nej till, förstås...

Idag fick jag sorterat alla viktiga papper. De hamnade i olika pärmar under så spännande flikar såsom handelsbanken, telia, garantier och bruksanvisningar. Fascinerande va? Men ack så skönt att ha det gjort, jag har dragit mig så. Och ur allt tråkigt kommer det ju något bra, eller hur? Jag hittade ett papper från då jag gjorde provet i Cambridge Certificate in Advanced English, där det stod att resultaten redan är publicerade på internet. Gah. Nu var vi alltså tillbaka på gymnasiet en stund, med det sista resultatet på prov därifrån. Och vet ni vad? Jag fick ett A. Bästa betyget. Och jag blev minst lika glad som jag alltid blir. Och jag blev stolt. Jag tog mig ur gymnasiet med flaggan i topp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0