För jag har tagit studenten, fy fan vad jag är bra!

Gårdagen var en av de bästa dagarna någonsin, även om den nu i efterhand känns helt overklig. Att man kan hinna med så mycket på ett dygn! Halv fem gick jag upp, sex nästa dag kom jag i säng, och nästan varje timma har det varit fullt hålligång!

Dagen började med champagnefrukost i Mölnlycke (när jag väl hittade dit, kartan var oläsbar så jag irrade runt en stund innan en klasskompis körde förbi och plockade upp mig), sedan mys i skolan med lärarna, studentlunch med underhållning av lärarna, och sedan - utspringet. Så overkligt var det. Jag sprang inte ut, ville inte trilla och dö på den hala catwalken, så kom fram till klassen lite senare. Så fort var det över.

Sedan blev det flak, vilket var det bästa med hela dagen. Sån fest har man aldrig sett maken till! Fick lugna ner mig lite på mottagningen innan det blev studentfest på Boulevard. Fick med mig Johan och Linda, och festade hela natten. Aningen trött på morgonbussen hem..

Den här dagen kommer jag aldrig att glömma. Och jag kommer aldrig att glömma alla underbara människor som jag träffat under de här tre åren. Jag kommer att sakna Hulebäck, alla lärare, alla klasskompisar.

Nu väntar det okända..



/HM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0