Hälsan först

Önskar så att jag kunde se lite mer positivt på saker och ting, men idag har det varit svårt. Skulle ha gått till skolan och genomfört två ganska viktiga redovisningar. Problemet var bara det att jag låg inatt med frossa och vaknade upp fullkomligt förstörd. I vanliga fall skulle jag inte tveka om att stanna hemma när febern ligger på långt över 38, men nu hade jag ju redovisningar att tänka på. Och det var now or never som gällde. Så vad gör man?

Jag var så nära att gå. Gjorde mig till och med i ordning. Men att göra sig i ordning tog alla mina krafter. Blev helt utmattad. Så jag blev tvungen att prioritera min hälsa. Man borde alltid prioritera sin hälsa. Även när det innebär att man sviker en vän. Även när det ger uruselt samvete. Idag valde jag min hälsa. Och nu mår jag lite bättre. Lite lite.

/HM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0