Melodifestivalen är över.. men vänta bara

Jag tror att jag håller på att bli hjärntvättad. Hur vet man om man blir det? I alla fall, så börjar jag tycka att alla låtarna som var med i final igår helt okej. Till och med ganska bra. Sitter och kikar på Peter Jöback nu, och tänker att "hmm, helt okej snubbe, mysig låt". Är den det eller har jag blivit knäpp?

Hua, satt och gungade med i Timotejs klämkäcka "hej vi är populära och snygga så vi behöver inte göra bra låtar själva utan vi kan bara sno från andra artister, och vi behöver inte ens låtsas spela instrument"- låt. Till och med Annas låt, vinnarlåten, börjar låta okej. Och jag ogillar henne starkt som artist. Hennes röst, hennes utseende, hennes attityd.. hon är bara fel. Åtminstone för mig. Säkert jättegullig tjej i verkligheten, men som artist - inte min smak alls. Men låten växer, det får jag väl hålla med om. Även om den är tråkig och Europa inte kommer att förstå den alls.

Nej, Salem al Fakir säger jag bara. Där har vi en riktig artist, som dessutom råkar vara en charmknutte. Satt och hoppades in i det sista på honom. Att inte kuppen med Björn Gustavsson på flygeln gick hem?! Nej, fy tusan, synd.


Söt, söt, söt!

Och det här var vad jag tycker om årets melodifestival. Även de låtar som jag ogillat växer, hjärntvättad som jag håller på att bli. Och nästa år kommer jag sitta bänkad igen. För melodifestivalen, hur kan man inte älska den?

Nu håller vi tummarna för Anna.

/HM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0