Torsdagkväll

På något sätt har den här veckan gått det med. Imorgon är det fredag och då sticker jag ner till skåneland på kvällen. Lund, here I come! Först ska jag bara jobba en till dag på småbarnsavdelning. Det är ganska skönt faktiskt, och tacksamt. Många små själar som gärna gosar upp sig i knät. Bästa delen med jobbet! Sen att de blir ledsna oftare är en annan sak, men de är faktiskt oftast lättare att trösta, och konflikterna inte lika allvarliga. Eller ja, idag hade jag i och för sig en viljornas kamp med en ett och ett halvt-åring. Hon vann. Attans.

Idag kom första snön också. Stora flingor singlade ner och smälte i samma sekund som de nådde mark. Men det var fint ändå.



Snart ska jag iväg till Borås och filmkvälla med min favorit-Kalle. Hon har lovat mig skjuts till och från bussen, så jag ska nog överleva vinterkylan. Och så ska jag äntligen få se hennes lägenhet. Undrar om den kommer att väcka suget efter att lämna boet..?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0