Morgonstress

Jag har extremt svårt att planera mina dagar nu. Det känns lite förvirrande att inte veta dagen innan om man får jobba eller inte. Hittills har jag ju jobbat nästan varje dag, förutom när jag var sjuk.

Vaknar i alla fall tidigt nu oavsett. ligger och drar mig och väntar på att mobilen ska börja surra. Gör den inte det innan halv åtta så traskar jag upp och börjar göra mig iordning. Och sen börjar ju nästa nedräkning. Det här att gå och ha nedräkning till när bussen går, det är svinjobbigt! "Okej, nu är det tjugo minuter kvar. Ringer de nu så hinner jag ta på mig kläderna och packa väskan i lugn och ro." "Hm, en kvart.. dags att klä på sig tror jag.. ska de inte ringa nu?" "Tio minuter, kom igen nu då!" "Fem minuter. Om de inte ringer precis den här sekunden så att jag kan springa så går det inte". Vet ni när jag fick samtalet idag? På "en minut". Då är det inte läge att springa. Då får man snällt konstatera att man inte kan komma till nio tyvärr, men tio, det går bra.

Jag får jobba och jag är glad för det.
Föredrar dock ändå när jag vet om jobbet åtminstone dagen innan!


Förresten.. gissa vem som ska till Stockholm nu i höst? Två gånger blir det nog dessutom! Yey!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0