kött

Åh herre, vad slö jag är nu! Jobbade fyra timmar imorse, sen när jag kom hem kröp jag ner under täcket och totaldäckade. Vaknade tre timmar senare och undrade vad tusan som hade hänt. Ehm, inte riktigt frisk idag kanske.. men imorgon, då ska jag vara piggare! Då bjuder ju kvällen på Boråsfest, det vill jag inte missa!

Men ikväll blir det bara soffmys. Mamma har köpt revben = nöjd Hanna. Jag konstaterade häromdagen (jag brukar konstatera detta så fort ämnet kommer upp..) att jag aldrig kan bli vegetarian. Jag har visserligen inte inställningen att en måltid inte är komplett utan kött (hrm), men jag älskar revbensspjäll alldeles för mycket för att leva utan dem! Sen gör det inget om man äter lite grönsakssoppor, nyttiga goda bönsallader och en och annan falafel emellanåt! Det måste vara en balans, nu när man faktiskt vet att kött inte är så himla bra för miljön..

Och här hade jag tänkt lägga in en fin bild där jag äter revben. Men så het är man faktiskt inte när man gör det, så jag besparar er den hemska synen..

En härlig sommarbild får ni istället!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0