Nolle-P, nu kör vi!

Gud, och så var vi igång! Gårdagen var inte så farligt intensiv, ändå var jag helt slut när den var över! Vi började med upprop, sedan fick vi massor av information om allt möjligt. Sedan var det dags för första föreläsningen. Två ganska unga grabbar kom in och snackade om frekvensen hos stenar och en massa annat knas, och sen gav de oss ett "inträdesprov". Då föll poletten ner - fuskföreläsning. Nåja, jag var i gott sällskap i alla fall, inte bara jag som blev blåst (:

På kvällen var det välkomssittning, hur man ska komma ihåg alla regler och sånger och do's and don't's, det vete tusan. Men gud vad kul det var! Bäst var ju nästan Oralspex, logopedernas festeri. Så himla duktiga! Däremot var Övertalet, fadderiet, väldans respektingivande. Dem vill jag inte möta mitt i natten om vi säger så. Svartklädda med masker, sjukt seriösa. Hjälp..



Förresten, såhär snygg ska jag vara i två veckor nu. Får inte gå utan dessa, min skylt och hätta, en sekund - ja, förutsatt att någon kan se mig. Annars får man ett straff. Och eftersom jag inte klär i varken mustasch eller glasögon så tror jag är att jag leker rödluva nu i två veckor. (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0