Hej igen

Vad hände med den här sommaren? Det känns som om den har varit jättelång, och ändå som om jag inte har fått gjort något. Hmm, lurigt det där.. Men, det är ju bara mitten på augusti, ska vi våga hoppas på en sensommarvärmebölja? Trots att det är 10 grader varje morgon och har börjat lukta höst. Sådär lagom kul när barnen på jobbet tror att det är snö på g snart..

De senaste veckorna har inte varit särskilt roliga. Mormor blev sämre och gick bort, vi vakade hos henne i nio dagar och trodde verkligen att varje dag skulle vara den sista. Då blir verkligen allt annat helt oviktigt. Men hon hade ett starkt hjärta, min mormor, så hon överraskade oss allihopa med att leva längre än vad någon trodde var möjligt. Så efter nio dagar var det nästan bara skönt när hon fick somna in. Skönt att hon inte behövde lida mer, och skönt att hon får träffa morfar nu igen. Saknar dem båda två

Imorgon kör vi upp alla grejerna till Linköping, och så flyttar jag upp mig själv på riktigt nästa vecka. Jag är så nervös! Nervös för att bo ensam (även fast det är i korridor), nervös för att börja plugga, och just nu är jag väldans nervös för hur alla mina prylar ska få plats i pappas bil! Vem visste att jag hade så himla mycket prylar och kläder? Och vi tar inte ens med några möbler nu.. nä, det bara måste gå in!

Nej, tillbaka till packningen nu. Let's get this show on the road.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0