Fel, fel, fel..

Tja.

14 februari idag. Och det har varit en helt bedrövlig dag, eller som jag uttryckte det - en riktigt grå dag. Allt har bara varit fel med den här dagen. Ja, förutom att vakna upp i min älsklings famn imorse då. Men därefter har det bara gått utför.

Skulle åka hem idag, med ett tåg som gick 9.06. När bussen går var tionde minut till tågstationen kan man tro att tjugo minuter är god marginal tills tåget ska gå. Men icke. Bussen jag skulle ta var tio minuter sen, och även jag hann ändå så fick ju jag och Johan stå och frysa i onödan. Så buu på det.

Sen skulle jag byta i Katrineholm. Hade oroat mig för att inte hinna byta, om första tåget blev sent. Hade ju bara tio minuter. Men woops, andra tåget blev visst sent. En timme sent. Så jag tillbringade en timme på en iskall station i Katrineholm. Inte orkade jag gå ut och leta efter lunch heller, för man vet ju aldrig om tåget kommer tidigare...

..och på tåget orkade jag inte gå till bistron och köpa något heller. Satt innerst och var bara för seg för att röra mig.

Framme i Götet samtidigt som föreläsningen började. Så det var bara att ta första bästa spårvagn dit och smyga in med svansen mellan benen. I pausen sen tog jag en 10 kronors ostfralla - yey, lunch!

Sen var jag ändå på ganska gott humör, tills jag kom till korsvägen. Då kom en man fram och ville att jag skulle köpa faktum, och visst tänkte jag, visst kan jag göra det. Men uppenbarligen gick jag väldigt snabbt med på att betala 80 kr istället för 50, och jag inser snart därefter att han nog inte var en riktig säljare. Snacka om att känna sig blåst. Och illa till mods. Så himla tråkigt, när faktum ändå är en bra grej annars!

Kom hem svimfärdig av hunger, fick i mig lite havregrynsgröt, kladdkaka och senare spenatsoppa. Så nu är det lite bättre. Men jag tycker fortfarande att den här dagen har varit slöseri med tid.

Så hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0