Hejdå tonåren

Sista dagen som tonåring idag. Det känns väldigt snett.. aldrig mer tonåring, nu kommer jag vara tjugo-någonting de närmaste åren. Och sen ännu mer. Åh gud, nu slog ålderskrisen till. Jag kommer aldrig mer vara tonåring. Den delen av mitt liv är slut nu.

Inte för att jag har varit den bästa tonåringen någonsin, men jag har ändå varit det en stor del av mitt liv. Det har varit en del av min identitet de senaste sju åren. En identitet som inneburit mycket osäkerhet, nya kärlekar, brustna hjärtan, nya vänner, förlorade vänner. Ny kunskap i mängder (varav den mesta kanske inte sitter kvar..), högstadiet, gymnasiet, studenten, första smaken av arbetslivet. Gud vad mycket som har hänt på de här åren!

Imorgon börjar en ny tid. En tid av högskoleutbildning, vuxenliv, familjebildning, arbetsliv. Inte för att jag inte redan har börjat med det, men ändå. Nu känns det ännu närmare.

Tänk att det är tjugo år sedan jag föddes. Det är helt sjukt. Var tar tiden vägen?


Lilla 15-åriga jag på prao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0