Språknörd

Måndag igen, och en ny föreläsningsvecka börjar. Denna blir dock lite annorlunda från den förra.. idag ska vi ha gruppdiskussion, imorgon är vi "lediga" och på torsdag har vi lab. Det låter sjukt seriöst med laboration, men som jag har förstått det så ska vi bara experimentera lite med ljudvågor. Och jag hittade ett sådant program på vår dator igår. Håller man på att bli en riktigt språkvetare när man fnissar förtjust över hur roligt det är att se på ljudvågorna vilket ljud det är? Görkul ju! Klippa bort ljud, spela upp igen, hitta exakt var ett nytt ljud börjar och slutar.. det är kul det här. Kan nog se mig som en språknörd i framtiden minsann!

Kikade i arkivet och hittade den här fina bilden. Tänk om mitt hår kunde se ut sådär alltid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0