Filmtips!

Har haft en filmmaratondag idag. Har sett på film ungefär sen jag vaknade fram tills nu, och kommer att göra det till jag går och lägger mig. Vilka filmer har jag hunnit med idag egentligen då? Hm, låt mig tänka... började filmdagen vid tolv med Planet 51, en animerad film om en planet där det helt plötsligt landar en utomjording! Hua, läskigt! Bara det att utomjordingen är människa och fredlig.. och kaxig. Nåja, bra film, ingen som man behöver se flera gånger men ändå sevärd!



Sedan fortsatte jag med Bandslam, en lagom trevlig dramakomedi om en kille som fått byta skola på grund av sin pappa. Han blev manager för ett band och de här bandet ska delta i bandslam. Kommer de att vinna? Spänningen ligger tät... och slutscenen med David Bowie är sådär perfekt amerikansk. Också bra film.



Därefter blev det den amerikanska filmen Miracle. Den var baserad på den sanna historien om USA:s hockeylag som skrällde rejält i OS 1980 när de slog Sovjet. Ooups, avslöjade jag precis slutet? Anyway, jag gillar sånna filmer, där drömmar slår igenom. Det finns en liknande sannbaserad film om ett av de första.. vad tusan är ordet nu igen? Integrerat! Ett basketlag med både svarta och vita spelare. Och i Texas dessutom. Jättebra film, jättefin om än lite hemsk historia (att människor kunde behandla svarta så illa! Är glad att jag lever nu och inte då!), jag grinar varje gång. Glory Road heter den - se den!

Miracle Poster Glory Road Poster



Därefter blev det faktiskt lite Livräddarna på Bondi Beach innan familjemiddag. Men sen var det dags igen, för Dirty Dancing. En klassiker som alltid uppskattas!



Nu ser jag på Brokeback Mountain. Har sett den förut, men det var längesen och så vitt jag kommer ihåg är den jättebra!



Sådärja, hoppas att jag kunnat glädja någon med alla mina filmtips (och hur seg och tråkig jag är idag). Nu ska jag njuta av snyggingarna Gyllenhall och Ledger (:


Kommentarer
Postat av: Libannicoline

Big tnks for interesting and useful site!

2011-06-15 @ 10:45:52
URL: http://libannicoline.blog-howto.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0