Sthlm

Precis hemkommen från Stockholm, är helt slut! Har hunnit med massor.. Ätit middag några gånger om med släkt och vänner, gått på AIK-Kalmar (2-1, jättebra match!), varit på Millesgården på Lidingö och hälsat på Poseidon, varit på fotografiska och sett ett gäng fantastiska utställningar.. hm, vad mer? Jo, resans tema har varit fantastisk utsikt. Precis överallt där vi har varit har utsikten varit breathtaking. Underbart!



Liu Bolin, "the invisible man", hade en utställning. Så himla cool! Han har camouflerat in sig i omgivningen!




Något som vi dock har undvikit är Stockholms centrum. Kändes inte riktigt säkert efter vad som hände i Norge. Vill inte ens veta vilka galningar som blivit inspirerade av vad djävulen gjorde.

Jag finner inte ens ord för det som hänt. Sådan sorg. Vi tände ljus och gick förbi Norska kyrkan där många hade varit och lämnat blommor före oss och människor kom och gick hela tiden.

Men jag kan inte ens föreställa mig hur det kändes att vara på den ön. Jag tänker på alla som var där, alla som kände någon som var där. Och hoppas att kärleken och medkänslan kan övervinna hatet och vansinnet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0