Sommarprojekt



Blev på lite bättre humör när jag fick den här stora skålen med mumsiga jordgubbar igår. Har lite att pyssla med idag, ska bara få tummen ur och få gjort det. Får försöka följa magkänslan och göra det som känns roligast. Har en del sommarprojekt som jag har tänkt att underhålla mig med nu i sommar:
  • Rensa garderoben
  • Rensa bland alla gamla grejer
  • Packa för flytt
  • Fixa lägenhet
  • Fixa ett audiogram
  • Sy om/sy in/laga kläder (mest kjolar faktiskt..)
  • Göra en målning!
Rensningen känns som ett projekt som får pågå hela sommaren. Har en väldans massa grejer, helt sjukt vad mycket kläder jag har också. Och ändå har jag inget att ha på mig.. :O

Lägenhetsfixandet bygger på att jag faktiskt kommer in på programmet, så det kräver ett antagningsbesked - alltså får jag vänta till mitten av juli med den punkten.

Audiogrammet kan bli en otäck följetong. En remiss har/ska ha gått iväg till hörselcentralen nu, så nu blir det några veckors väntan på besked om jag hinner göra där eller inte. Annars blir det till att leta andra vårdcentraler eller privata ställen. För gjort ska det bli!

Sy är jag i full gång med. Har snart en ny fin prickig kjol, men ska även sy in en svart och en vit kjol, sen så är det jag som strosar runt i mina fina ny-gamla kjolar (:

Och jag är så himla sugen på att måla! Är faktiskt lite smått duktig (om man nu får säga så..), åtminstone om jag har en bild att utgå från. Då blir det fint minsann. Har redan knåpat ihop ett självporträtt i blyerts, men det tog en dag och jag vill ha ett lite mer långsiktigt projekt. Sugen som bara den på en oljemålning, men det känns för omständigt.. nåja, något ska det bli att hänga på väggen i alla fall! 

Sen så blir det några veckors jobb i sommar också, såklart. Men jag sa att jag inte ville jobba hela sommaren eftersom jag inte vet var jag tar vägen till hösten. Dessutom vill jag ha lite ledigt. Om man bortser från julen så har jag inte varit ordentligt ledig sen veckan efter studenten! Så lite fnattande fram och tillbaka över landet blir det då, förhoppningsvis är det fina vädret tillbaka då! (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0