Tentaångest

Åh, imorgon har jag min första tenta någonsin. Nervös? Om! Visst känns det som om jag kan det mesta ganska bra, men det är ändå en läskig situation. Tänk om jag misslyckas.. Jag vill inte.

Nä, okej, pepptalk:
Det är bara att ta sig samman och få det gjort. Jag kan det här. Så det så!

Sådärja. Nu känns det.. inte så mycket bättre. Jag försöker så smått undvika böckerna nu känns det som. Allt annat känns så mycket mer.. motiverande. Pratade med en god vän om tentaångest förut idag (har tillbringat en del tid på telefon idag, bra sätt att få tiden att gå..), och hon konstaterade att dagen före en tenta var absolut bästa tillfället att göra sådana nödvändiga saker som att till exempel klippa tånaglarna. Det hade jag redan gjort när hon föreslog det! Så kan det gå (:

Nej, bara att få det gjort. Så att jag kan börja nojja för tentan som jag har på måndag och faktiskt inte kan.. gah.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0