Drömland

Åh, är det verkligen okej att vara så beroende av eurovision song contest att man saknar det när det har varit? Det är lite som med julafton - det borde vara fler gånger än en gång om året!

Det är nästan så att jag funderar på att lägga pengar på årets skiva. Tycker uppriktigt att årets tävling var full med massa bra låtar! Därför blev ju omröstningen så spretig som den blev också, och alla bra låtar tog sig inte fram. För kom igen, vem kan låta bli att le och dansa när Serbiens charmiga Nina jazzar loss?



En liten fundering om drömmar också. Visst är det konstigt att man kan väva in drömmar i varandra, och olika ställen, och ändå veta precis var man är. Inatt var jag på ett ställe, men jag visste att jag var på ett annat, och ett höghus från en dröm som jag hade för flera månader sedan var där. Väldigt underligt. Och väldigt kryptiskt blev detta, men detaljerna i drömmen vill jag helst hålla för mig själv..

Kommer fortfarande ihåg en dröm som jag hade för många år sedan, mellanstadiet måste det ha varit på. Jag gick på promenad med några gamla klasskompisar på en väldigt spansk och färgglad gata. Jag var även fullt medveten om att det var en dröm, så en bit in i drömmen frågade jag en kompis:
Tycker inte du också att det här är en väldigt trevlig dröm?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0