Eurovision

Åh, bästa kvällen ikväll! Jag är en sån eurovisionnörd, att det inte är sant. Jag har följt alla inför-programmen, sett båda semifinalerna och ikväll är det äntligen final!

Jag måste hålla med experterna om att det inte finns någon självklar vinnare i år. (Dock tänker jag inte hålla med om att frankrike hör hemma i slutstriden.. pompös otäcking är sångaren..). Irland lär ta hem det här, men det kan lika gärna bli Finland, Bosnien Hercegovina, England, Sverige, Ungern.. ja, vilket bidrag som helst egentligen. Förutom några få som typ Rumänien (de tippar jag som sist!).

Jag tycker faktiskt att det är väldigt hög kvalitet på låtarna i år. En del år sitter man ju och undrar varför man kollar överhuvudtaget, men i år är det bra. Självklart håller jag tummarna för Sverige, men jag vet inte om vi står oss i konkurrensen..

Två av mina favoritlåtar från 2000-talets eurovisioner får ni här i alla fall!





Ingen av dem vann, tyvärr. Men jag älskar dem ändå! Turkiet har haft 00-talets starkarste eurovisionslåtar, vågar jag nog påstå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0