Vattkoppor

Det blev en hyfsat bra valborgshelg - eller ja, åtminstone första halvan. Fredagen spenderades med en långpromenad i Lund, där jag bland annat fick se Lollos nya lägenhet. Sjukt fin! Där vill jag också bo (: Sen blev det lite parkhäng med trevliga människor.

Lördagen spenderades som en valborg ska spenderas i Lund - i stadsparken! Vi började dagen med champagnefrukost och sen hängde vi i den knökfulla parken från typ nio till fem. Solen sken, musiken var bra (lite hög dock), och människorna trevliga. Men jag var trött. Och sen, efter middagen, så fick jag frossa. Hmm.. inte bra inte bra. Så det blev hem och sova för min del.

På söndagen hade jag börjat bli rödprickig. Och idag är jag fullt rödprickig och håller på att klia ihjäl mig. Tror ni inte att jag har fått vattkoppor? Jag försöker låta bli att klia och är jäkligt duktig får jag säga. Men svårt är det.

Konstigt är det också att jag inte haft det förrän nu. Huden är ändå mitt svaga område. Men den senaste tidens förskolevik verkar ha gjort susen. Så nu kör vi! Har fått virushämmande, klihämmande, tar febernedsättande och doserar fritt med kylbalsam. Och försöker distrahera mig med annat. Allt för att låta bli att tänka på hur mycket det kliar..

Nej, nu ska jag börja äta på kladdkakan som jag nyss tog ut ur ugnen. Om jag inte får klia så får jag i alla fall ha en tjockisvecka!


Åt förresten världens godaste kladdkaka på café Viskan häromdagen. Helt sjukt vad god den var! Och så satt vi och hade det gott i solen på uteserveringen.. Har kidnappat bilden ovan, men den ger en uppfattning om hur STOR kladdkakan var!


Kommentarer
Postat av: Jessica - En flicka som är stark

Krya på dig Hanna!

2011-05-02 @ 21:46:16
URL: http://jessi91.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0