Måndagslyx

Befinner mig i en paltkoma av sällan skådat slag. Det blev lite extra bra måndagsmiddag idag. Efter två timmars matlagning fick fyra vrålhungriga töser hugga in på fläsk (egenskuret, oj vad jag svor) och raggmunk med lingonsylt. Jag har aldrig ätit så fett fläsk, och med svålen kvar också, och raggmunkarna var stekta i ungefär 25g smör styck. Och sen, när magen stod ut som en ballong, klämde vi ner lite chokladpudding med grädde. Herre min gud, så gott! Men jag känner mig lite svimfärdig nu, att cykla hem var en pärs. Kommer inte behöva äta mer idag, får se om frukost kommer att behövas imorgon. Ytterst tveksamt..

(Egentligen var det trerätters - vi åt gårdagens popcorn till förrätt medan vi lagade all maten. Bra grej.)



Löjligt gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0