En månad i Linköping

Åh, fick en fin överraskning idag - lönen! Det känns som om det var evigheter sen jag jobbade sist, men i själva verket är det ju bara en månad sen jag var och gosade med alla de fina barnen. Borde springa förbi och kramas lite nästa gång jag är hemma.. I alla fall, trevligt med lite extra pengar!

Jag har svårt att ta till mig det här med att leva ekonomiskt - jag är ju knappast en fattig student när jag fortfarande får lön. Svårt det där. Sen så har jag ju i och för sig en snål läggning, så kommer nog inte att hamna i pengatrubbel även om jag unnar mig lite godsaker. Det här med pengahantering löser sig säkert efterhand! Skönt att inte behöva tänka på el- och vattenräkningar i alla fall.. Det här med att bo i korridor har helt klart sina fördelar!

Nej, kanske att man skulle ta och sätta sig ute en stund? Det är strålande sol, så min termometer luras och påstår att det är 21 grader när sanningen ligger närmare 16. Max. Men ändå, borde ut och njuta av det fina höstvädret!


Kajsa tycker att det är bra både med pengar och sol.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0