Rastlööös

Sådärja, nu drar vi snart igång med termin två på logopedprogrammet. Gött att man trivs fortfarande, och att linköping verkligen var rätt val för mig, det är verkligen hemma nu!

Just nu sitter jag hem-hemma i bgd och njuter av det sista av jullovet.. eller nja, är så uttråkad så att jag håller på att dö. Är inte riktigt van vid att ta det såhär lugnt.. och då har jag ändå inte bara chillat den här veckan hemma. Hade en riktig myshelg, sen så har jag hängt lite i gbg och borås, och så har jag shoppat massor - fem nya söta t-shirts, tre baslinnen, två nya bh:ar, örhängen, och inte minst födelsedagspresenter till mig själv. De sista har ju i och för sig mamma köpt, hon börjar tycka att det är bra när jag är med och bestämmer vad jag ska få. Men även om jag drygt en månad får dricka lagligt i hela världen så är jag fortfarande som ett litet barn när det gäller presenter - jag vill bli överraskad! Så resten får hon allt klura ut själv.. (:

Några av mina fina inköp (:

Åh, jag har äntligen tagit mig samman och ringt min chef (men hej telefonskräck, gamle vän), så nu är sommarjobbet typ fixat! Skönt att ha ett ställe där man trivs och är välkommen tillbaka år efter år (:

Nu är frågan... ett helt dygn kvar i bgd, vad gör man? Hade ju varit trevlig om den ständigt återkommande lovfebern kunde ge med sig, så att fysisk aktivitet kunde få bli ett alternativ. Sydde ett linne igår, kanske ska slänga ihop några till..? Hinner jag draperera en klänning på en dag? Kan de på projekt runway kan la jag också, som är SÅ GRYM med nål och tråd.. Eller så kanske jag ska ta och baka något mer? Kan jag inte träna så kan jag la lika gärna bli lite tjockare istället (:

Tur att jag ska hem till Linköping imorrn och gå på fest, så jag får göra av med lite överskottsenergi..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0